Bester – לעשות עסקים טובים יותר
ליצירת קשר: 052-4289395 / sharon@sbester.co.il
  • דף הבית
    • שירותים
    • לקוחות
    • פרסומים
    • בלוג
    • צרו קשר
  • דף הבית
    • שירותים
    • לקוחות
    • פרסומים
    • בלוג
    • צרו קשר
  • דף הבית
    • שירותים
    • לקוחות
    • פרסומים
    • בלוג
    • צרו קשר
  • דף הבית
    • שירותים
    • לקוחות
    • פרסומים
    • בלוג
    • צרו קשר
6 הסיבות החשובות לחקר המתחרים
ראשי » כללי » 6 הסיבות החשובות לחקר המתחרים
11 בדצמבר 2015 11:39 2 תגובות sbester

בכל תהליך עסקי או שיווקי שאני עוברת עם הלקוחות שלי, בשלב מסוים עולה השאלה מיהם המתחרים שלך? מרביתם שולפים מספר שמות של עסקים מתחרים בתחום, שהרי מובן שכולם יודעים שהם לא לבד בשוק, אולם השאלה היא עד כמה הם באמת מכירים אותם. וכשאני שואלת מה מאפיין את המתחרה, מה הוא מציע ללקוחותיו, מה לדעתך הכיוון שלו, או במה את/ה טוב/ה ממנו, כאן צצה המבוכה. לעתים אפילו תחושות כמו כעס או חוסר נוחות (מה הטעם לבזבז את הזמן על המתחרים שלי עכשיו? אני הנושא, למה לא מתמקדים בי?). מסתבר שהרוב מתעלמים מהמתחרים, או מסתפקים בהיכרות לגמרי שטחית שלהם, ולא מודעים לתועלת שיש בהיכרות מעמיקה עמם.

הצהרה: כחלק מהבנה וניתוח אסטרטגי יש לייחס למתחרים את אותה חשיבות שמייחסים לעסק!

להלן מספר הנחות יסוד שתומכות בכך:6-%d7%a1%d7%99%d7%91%d7%95%d7%aa-%d7%a0%d7%99%d7%aa%d7%95%d7%97-%d7%9e%d7%aa%d7%97%d7%a8%d7%99%d7%9d

  • המתחרים מכירים היטב את השוק, הם פועלים ע"פ אסטרטגיה ויודעים מה הם עושים
  • המתחרים נמצאים צעד אחד לפנינו
  • המתחרים שלנו יצירתיים ויש להם רעיונות מלהיבים
  • למתחרים שלנו מאגר לקוחות מרשים, יציב ונאמן

כל זה כמובן לא בהכרח נכון בהקשר לכל המתחרים, אך אם נאמין בהנחות היסוד הללו, בוודאי נפעל על מנת לגבור עליהן, ולכן –

  1. נעמיק את ההיכרות שלנו עם השוק
  2. נשכלל את הידע והבקיאות שלנו על מנת לגבור על התחרות
  3. נקבל החלטות טובות ומועילות יותר
  4. נשמור על קצב ההתפתחות שלנו (ואף נקדם אותו)
  5. לא נעתיק את המתחרים שלנו, אלא נעשה את זה טוב יותר
  6. נלמד מהשגיאות שלהם (ונימנע מהן בעצמנו) כשם שנלמד מההצלחות שלהם

במילים אחרות – הכרות מעמיקה עם המתחרים שלנו, נחוצה לשם הצלחתנו העסקית.

המלצתי אם כך, היא ליישם נוהל קבוע להיכרות מעמיקה עם המתחרים, רצוי בתדירות גבוהה (להקדיש לכך שעה שבועית למשל, או חודשית), אך לא פחות מאחת לרבעון, שכן אנו בעידן דינאמי שמתפתח בקצב הולך וגובר.

עם הניסיון שצברתי במהלך הקריירה שלי כאשת שיווק ומנהלת מוצר, פיתחתי כלי עזר יעיל ופשוט, מותאם לעסקים קטנים ובינוניים, לניתוח המתחרים. מוזמנים ליצור קשר ולקבל פרטים נוספים.

זכרו – ידע הוא כוח, ואם טרם השתכנעתם – אתם יכולים להיות בטוחים שגם המתחרים שלכם בודקים אתכם!

 

« הקודם
הבא »
2 תגובות
  1. זוהר מור 11 ביוני 2017 בשעה 14:56 הגב

    תודה שרון. פתחת לי את החשיבה בנוגע למתחרים ועוד יותר את הסקרנות- מהו הכלי שלך…?
    http://www.zmor.co.il

    • sbester 20 ביוני 2017 בשעה 9:37 הגב

      תודה זוהר על המשוב, את מוזמנת ליצור איתי קשר טלפוני ואשמח לתת לך יותר פרטים 🙂

השארת תגובה

ביטול

ליצירת קשר: 052-4289395 / sharon@sbester.co.il
כל הזכויות שמורות (C)
שעות פעילות
ראשון 17:00 - 09:00
שני 17:00 - 09:00
שלישי 17:00 - 09:00
רביעי 17:00 - 09:00
חמישי 17:00 - 09:00
שישי סגור
שבת סגור
תגיות
אמנות הישרדות הצלחה חדשנות טיפים יצירה מנהל מוצר ניהול מוצר עסק עצמאי ערכה רעיונות שיווק תקציב שיווק
Theme by Pojo.me - WordPress Themes
We WordPress