למלא את מדפי הלקוחות בחו"ל


כמנהלת מוצר ושיווק בחברות תעשייתיות ישראליות אני יכולה להעיד כי אין דומה לתחושת גאווה וסיפוק בראותי את המוצרים ששיווקתי בחנויות ברחבי העולם. על מיומנויותיו של מנהל המוצר כתבתי בהרחבה בפוסט הזה, אולם אם עליי לתמצת לכדי משפט אחד את תפקידו העיקרי של מנהל המוצר, הרי הוא -

למלא את מדפי הלקוחות במוצרי החברה!

פשוט כך. אבל האמת שלא פשוט בכלל. משום שכדי למלא את המדפים של הלקוחות במוצרים שלכם ישנם תנאים ויעדים רבים שיש לעמוד בהם. מרביתם מפורטים בפוסט הנ"ל, וחלק ניכר מהצלחתכם טמון במחקר שוק יסודי שעליכם לערוך כחלק מתכנית השיווק שלכם.

מחקר השוק יאפשר לכם ללמוד את הלקוחות שלכם, על אילו צרכים הם עונים, מי המתחרים שלכם, וכיצד הם עונים על צרכי הלקוחות שלהם, ועוד. בשלב זה וודאי תתחילו להעלות רעיונות חדשים (או לשכלל קיימים) שיובילו אתכם לחפש פתרונות טובים יותר.

לאחר מכן מגיע שלב ה"פאן", שלב פיתוח המוצרים החדשים, שמלווה בהכנת סקיצות, מודלים, מפרטים טכניים... כעת אתם כבר ממש מסוגלים לדמיין את המוצרים שלכם מוצגים לראווה על מדפי החנויות. לצד פיתוח המוצרים מתחילים גם לעורר עניין בשוק (שלב המרקום), ושולחים ללקוחות הפוטנציאליים מצגות שיווקיות, כתבות ומאמרים, משתתפים בתערוכות ייעודיות... עשייה רבה ומרגשת, אשר מגיעה לשיאה בקבלת ההזמנה הראשונה!

מתי אני נכנסת לתמונה? למן ההתחלה!

כמנהלת מוצר ושיווק בינלאומי כבר למעלה מעשרים שנים, אשמח לסייע לכם בכל אחד מהשלבים הבאים -

מחקר שוק
פיתוח
הכנת חומר שיווקי
מכירות
הכנה לייצור
וחוזר חלילה (כי מלכתחילה אורך חיי המוצר שלנו הוא מוגבל, על כך בפוסט אחר)


לשאלות נוספות או תיאום פגישה, השאירו את הפרטים ואחזור אליכם




ידיעה שפורסמה במגזין איטלקי בתחום הDIY, עבור אחד מלקוחותיי