כל הצעדים ההכרחיים

לתערוכה הכי מוצלחת שלכם

אחרי שהבנו מדוע כדאי לך להשתתף ולהציג בתערוכות הגיע הזמן להיות מעשיים ולעשות את זה נכון. בראש ובראשונה צריך להבין שככל תהליך עסקי אחר - גם השתתפות בתערוכה דורשת הבנה והכנה אסטרטגית. אולם האירוע (או מספר אולמות אם מדובר בתערוכה בינלאומית גדולה ומשמעותית) הוא זירת עסקים המתמלא למשך ימים אחדים בלקוחות, מתחרים ונציגי מדיה שונים, ולא תרצו להופיע שם כחובבנים, כי אם להציג את העסק שלכם באופן בולט, מקצועי ומרשים.

 


$

השתתפות בתערוכה היא עסק יקר

$

אבל זו השקעה שיכולה להיות מאוד מתגמלת כשהיא מנוהלת נכון

משך שנות עבודתי באחת החברות הגדולות והמובילות במשק השתתפתי במספר לא מבוטל של תערוכות בינלאומיות גדולות בארה"ב ובאירופה:

National Hardware Show בשיקגו, ארה"ב (בשנים האחרונות מתקיימת בלאס וגאס), EISENWARENMESSE - International Hardware Fair בקלן, גרמניה, Ambiente בפרנקפורט, גרמניה, ועוד.

כולן תערוכות גדולות שנערכנו להן בהתאם. ככל שהחברה שמשתתפת בתערוכה גדולה יותר, כך ההיערכות והתיאום בין היחידות השונות מורכב ומאתגר. כמנהלת המוצר תפקידי היה לנהל את תהליך ההכנה לתערוכות, ולתאם בין כל היחידות השונות בתוך הארגון ומחוץ לו. החל במפעלים המייצרים את המוצרים לתערוכות (לעתים מדובר במספר מפעלים שונים), דרך אגפי ביקורת הטיב, הלוגיסטיקה, הרכש, וכלה בספקי הגרפיקה והדפוס.

לאחר שנים של ניסיון בהשתתפות בתכנון והקמה של ביתני החברה בתערוכות השונות יצרתי את הכלי שיסייע לי, ולבאים אחרי, להתארגן ולהתכונן לקראת האירועים הבאים ביעילות מקסימלית: המדריך לתכנון תערוכות.

 

מה יש במדריך

  • המדריך הנו למעשה לוח זמנים הבנוי כ"רשימת מכולת" שקל לעקוב אחריה ולסמן את ההתקדמות.
  • המדריך בנוי כקובץ אקסל בו ניתן להזין נתונים כגון: שם ומועד התערוכה, בעלי התפקידים בארגון ותחומי האחריות שלהם.
  • המדריך מתחיל שנה לקראת מועד התערוכה, שכן יש תערוכות שהביקוש אליהן כה גדול עד שיש צורך להירשם ולהזמין את הביתן הרצוי מוקדם ככל הניתן (תלוי כמובן בתערוכה).
  • המדריך מכיל את אבני הדרך החיוניות להצלחת התערוכה לאורך כל השנה, כולל מה חיוני לעשות במהלך התערוכה וביום שאחרי.
  • לשם הצלחת השימוש במדריך יש למנות "נציג" אחד שיהא אחראי על ביצוע ויישום כל ההנחיות במדריך.

חשוב לזכור: מבנה ותכני המדריך מאפיינים חברות וארגונים גדולים, אך גם עסקים קטנים ובינוניים יכולים להיתרם רבות על ידו, ולהתאים את סעיפיו השונים לפי הצרכים שלהם.

קטע מתוך המדריך


דבר אחד ברור: היערכות נכונה ויעילה לקראת תערוכה, תשפר את ביצועי העסק וסיכויי הצלחתו! הירשמו לרשימת התפוצה שלי ותתחילו ליהנות עוד היום מכלי עזר חכם ויעיל.

לקבלת המתנה יש למלא את הפרטים כאן:

למי המדריך מתאים

מנהלי מוצר, מנהלי שיווק, מנהלי מכירות, מנהלי לשכה, ראשי צוותים, או כל גורם אחר בארגון שתפקידו לפקח על היערכות החברה לקראת השתתפות בתערוכות.

 

מה אין במדריך

  • המדריך הנו כלי לתכנון לוח זמנים שנועד לאפשר התארגנות יעילה ונכונה לתערוכה
  • המדריך אינו הכלי לניהול תערוכות ואינו כולל את כל שלבי ההיערכות מבחינת התכנים ויתר הפעולות האסטרטגיות החשובות בשלבים השונים של האירוע (לפני, בזמן ואחרי).
  • מבוא לניהול תערוכה ניתן לקבל במתנה כאן. וכמובן ניתן לפנות לקבלת פרטים לליווי וייעוץ מעמיק.