%d7%90%d7%aa%d7%92%d7%a8-%d7%97%d7%a0%d7%95%d7%9b%d7%94אתחיל בהודאה: אני אוהבת את חגי ישראל, וכל חג ממלא אותי באנרגיות מחודשות וציפייה לקראתו.

החג הקרוב הוא חג החנוכה אשר אחד ממאפייניו הוא נס פך השמן שנתן את אורו לחשמונאים בבית המקדש למשך שמונה ימים, למרות שהיה אמור להספיק ליום אחד בלבד.

ברוח זו אני מזמינה אתכם, בעלי העסקים הקטנים, להצטרף אליי לאתגר שמונה ימי השיווק של חנוכה. לשם כך ריכזתי 8 משימות שיווקיות שכל עסק צריך, משימה אחת לכל יום.

 

יום 1

דוגמה לפרופיל עסקי MyShyene
דוגמה לפרופיל עסקי MyShyene

פרופיל עסקי. פרופיל עסקי הוא סוג של תעודת זהות מורחבת של העסק. עמוד אחד המרכז ומכיל אינפורמציה חשובה אודות בעל העסק ומוצריו, תמונה מייצגת (או יותר) ופרטי קשר. במשימה זו נרענן ונעדכן את הפרופיל העסקי ונשלח אותו ל8 גורמים משמעותיים לפיתוח העסק שלנו, כמו לקוחות חדשים או שיתופי פעולה. מובן שנצרף כמה מילים אישיות לשליחת הפרופיל, ונבהיר מהי מטרתנו או בקשתנו. מצרפת דוגמה לפרופיל העסקי של MySheyne – עסק שאני מלווה מזה מספר חודשים (בקרו גם באתר)

 

יום 2

דוגמה לברכת שנה טובה של טל צפריר
דוגמה לברכת שנה טובה של טל צפריר

ברכה לחג. חג הוא הזדמנות מצוינת לשמור על קשר עם הלקוחות שלנו ולהזכיר להם שאנחנו כאן בשבילם. וכאן הדגש – בשבילם. אל תבזבזו את זמנכם וזמן הלקוחות שלכם על ברכה סתמית וחסרת משמעות. נצלו את המומנטום לצרף לברכה משהו בעל ערך ושימושי. זה יכול להיות טיפ חשוב, וזו יכולה להיות הטבה מיוחדת לרגל החג. נסו להיות יצירתיים ולשמור על ייחוד, אך היזהרו מהומור ושנינות יתר. במשימה זו נכין ברכה אישית ומיוחדת לרגל החג ונשלח אותה ל8 לקוחות (לפחות). הנה דוגמה מוצלחת של ברכה לחג מעסק נוסף שאני מלווה (האתר של טל צפריר).

 

 

יום 3

אתר הבית. אם כבר השקעתם והקמתם אתר הקפידו לנהל ולתחזק אותו כדי שתהיה לו תועלת. אחרת האתר הולך לאיבוד במעמקי האוקיינוס של גוגל. אחד הדברים שגוגל אוהב לראות באתר זה תוכן. ורצוי שהתוכן יהיה מקורי, מלהיב, בעל ערך ומועיל. בכך אתם מגבירים את הסיכוי שמשך הזמן של המבקרים באתר יעלה, וככל שזה מתמשך גוגל יותר מקדם. ככל שאתם מבצעים יותר תנועות באתר – מעלים תכנים חדשים ומשתפים אותם, אתם מאיצים את קידום האתר שלכם. המשימה אם כך היא להכניס תוכן חדש לאתר כמו – מאמר או פוסט חדש, עמוד חדש, דף נחיתה, מבצע וכדומה, ולשתפו באמצעי המדיה השונים.

יום 4

מועדון לקוחות. זה נשמע משהו ממש גדול, גרנדיוזי, שמתאים לעסקים גדולים שמשרתים קהל רב של לקוחות כמו רשתות אופנה או מזון, אבל למעשה מה שחשוב להבין וליישם זה הרעיון, המודל שעומד מאחורי המושג "מועדון לקוחות". אני מכירה עסקים שיש להם מועדון לקוחות שמכיל 20 חברים, ואף פחות מכך. העיקרון ביסודו מאוד פשוט ומהותו היא ליצור קבוצה של אנשים אתם נשמור על קשר הדוק יותר, נפנק אותם בהטבות, ניידע אותם ראשונים אודות חידושים ועדכונים, נערוך אתם פרויקטים משותפים, ואפילו נתייעץ אתם בלבטים שלנו. במשימה זו נבנה את מועדון הלקוחות שלנו, אפילו אם ימנה בהתחלה שני לקוחות בלבד, ונשלח להם בשורה בעניין זה (מובן שזה מחייב אתכם להמשך). הערך החשוב ביותר בעבור הלקוחות שלנו הוא הקשבה. נצלו משימה זו לפעילות פשוטה וחשובה זו ובקשו מחברי המועדון שלכם משוב קצר, תוך דגש על הצעות לשיפור השירות / מוצר.

יום 5choose-the-right-social-media-platform

מדיה חברתית. מכירים את השקף הזה כאן משמאל? (לחצו עליו להגדלה) כמעט בכל הרצאה בנושא רשתות חברתיות הוא מככב. שימו לב לנתונים המרשימים בשורה התחתונה (ונכון לרגע זה הם וודאי כבר יותר מכפי שמצוין): פייסבוק – המדיה המובילה עם למעלה ממיליארד משתתפים פעילים, טוויטר עם למעלה מחצי מיליארד, אינסטגרם ("אחות" של פייסבוק) עם 150 מיליון, וכן הלאה. החדשות הרעות הן שכאשר אתם מפרסמים פוסט, אחוז מאוד קטן מהחברים שלכם נחשפים אליו. החדשות הטובות הן שככל שתפרסמו ביותר רשתות אחוז החשיפה הכולל שלכם יגדל. המשימה שלנו היום, אם כך, היא לפרסם 8 פוסטים (4 בבוקר ו-4 בערב) ב 3 רשתות חברתיות שונות (לפחות).

יום 6

קמפיין ממומן. המשך ישיר למשימה הקודמת. הבה נבחן אלו מבין הפוסטים שהעלינו ביממה הקודמת זכה לחשיפה הרבה ביותר, ונקדם אותו בקמפיין ממומן. בשנים האחרונות הרשתות מקדמות יותר מה שאנו משלמים עבורו, כנראה צריך לקבל זאת כעובדה. אבל אין צורך לחשוש מכך – כבר היו לי קמפיינים מוצלחים שמימנתי בתקציב נמוך של 10 דולר, והם היו אף יותר מוצלחים מכאלו שמימנתי בתקציב גבוה! אפשר כמובן להשקיע ביועץ המומחה לנושא, אבל אם אתם עסק קטן עם תקציב דל פשוט קפצו למים ושחו ע"פ האינטואיציות שלכם, תוך שאתם משקיעים מחשבה בהגדרת קהל היעד (ה"טרגוט" בשפת המקצוענים) על מאפייניו הדמוגרפיים. תוכלו גם להשקיע בלמידה עצמית באמצעות חיפוש טיפים בגוגל… המשימה: להשיק קמפיין ממומן למשך 8 ימים.

יום 7

לימוד והעשרה. שיווק עוסק גם בלמידה מתמדת. כדי להצטיין ולהתקדם עליכם להמשיך ולהתפתח בתחום העיסוק שלכם. במשימה זו נבחר ונירשם לפעילות העשרה רלוונטית בין עם מדובר בוובינר חד פעמי חינמי, או בקורס מקיף של מספר מפגשים. האפשרויות רבות ומגוונות.

יום 8תרגיל - חדשנות

מוצר/שירות חדש. לסיום בחרתי את אחד מאמצעי השיווק האהובים והקרובים ללבי –  פיתוח מוצר או שירות חדש, כחלק מאסטרטגיה קבועה לניהול חדשנות. חדשנות היא אחד ממנופי הצמיחה העיקריים של כל עסק, קטן וגדול, וכתבתי על כך ארוכות במאמר זה. באתגר זה אני מזמינה אתכם למפגש סיעור מוחות קצר עם עצמכם ע"פ עקרונות התרגיל בתמונה לפניכם (לחצו להגדלה). לאחר מכן אל תשכחו לשווק את המוצר החדש שלכם בכל האמצעים.

 

בכך השלמנו את אתגר שמונת ימי השיווק של חנוכה, מקווה שהצטרפתם לקריאה ונהניתם! (אשמח אם תשתפו אותי)

וזכרו –

מרבית הנסים אינם קורים מעצמם, צריך לעזור להם…

 

2 תגובות
  1. יעל הגב

    משימות מאתגרות אשתדל לעמוד בכולן תודה!

השארת תגובה