לאחרונה אחד הלקוחות שלי התחיל להעביר הרצאות, וכששאלתי אותו מה היה המשוב שקיבל ענה כי מבין הקהל שהאזין לו 90% נתנו משוב של "טוב מאוד" והוא בהחלט שבע רצון, כך שהיתר פחות מעניין אותו.

תחילה שיבחתי אותו על עבודתו הטובה ובהחלט מגיעה לו טפיחת עידוד על השכם! הוא צלח את הרצאתו הראשונה בפני קהל שאינו מכיר, וזו משימה מאתגרת בפני עצמה, ומה נעים לקבל משוב חיובי בעיקרו.

אבל – אל לו להתעלם מ10% הנותרים שהמשוב שלהם היה פחות טוב! הלקוחות שפחות מרוצים מעבודתנו הם אלו שיאפשרו לנו בסופו של דבר להשתפר, להתפתח ולצמוח, ואם נתעלם מהם ננהג בדיוק כמו בת יענה המטמינה ראשה בחול.

יתרה מכך, הלקוחות שלנו נוהגים לבדוק אותנו טרם החלטתם אם לבצע אתנו עסקה או עם המתחרה שלנו, והנטייה היא לתת יותר משקל למשוב שלילי מאשר חיובי. קחו לדוגמא את הפלטפורמה של איביי ואמאזון. כשאנו רוצים לרכוש מוצר ממוכר כלשהו, האם אנו מתעכבים על המשוב החיובי של המוכר, או דווקא על המשוב השלילי?

המשוב החיובי נהדר על מנת לחזק את הביטחון שלנו, ו"לתדלק" אותנו לקראת המשך עשייתנו, ואילו את המשוב השלילי עלינו להוקיר פי שתיים, להתעמק בו, להבינו ובעיקר ללמוד ממנו. גם אם לעולם לא נקבל משוב שהוא 100% חיובי, הרי שלשם עלינו לשאוף.

לסיכום, משוב חיובי = עידוד ותגמול על השקעה, משוב שלילי = מנוע צמיחה!

השארת תגובה